main image

ادامه تحصیل در مدرسه بزرگسالان

بسیاری از افراد به دلایل ترک تحصیل یا وقفه تحصیلی جهت ادامه تحصیل به مدرسه بزرگسالان می روند شرایط ادامه تحصیل وثبت نام در مدرسه بزرگسالان شرح داده می شود.

شرایط ادامه تحصیل در مدرسه بزرگسالان

دانش آموزان دوره های مختلف دبستان ،متوسظه دوره اول ومتوسطه دوره دوم می توانند در زمان ثبت نام مدارس ثبت نام خود را انجام دهندوادامه تحصیل دهند .اما برخی از دانش آموزان پس از ترک تحصیل ووقفه تحصیلی نمی توانند در مدارس عادی ثبت نام کنند وسن آن ها به گونه ای است که بزرگسال محسوب می شوند.تحصیل در دوره متوسطه دوم به صورت غیر حضوری یا مدرسه مجازی انجام می گیرد . تحصیل در مدارس بزرگسالان 1402 نیازمند پرداخت شهریه بوده وجزییات مربوط به ثبت نام این مدارس وهمچنین لیست مدارس بزرگسال در سایت مدیریت آموزش وپرورش به نشانی ir.medu.dei منتشر شده دانش آموزان باید به این سایت مراجعه نمایند.شرایط ثبت نام بزرگسالان در دوره متوسطه اول ثبت نام بزرگسالان در دوره متوسطه اول برای داوطلبانی که دارای مدرک ششم قدیم یا جدید هستند می توانند در این دوره سه ساله ثبت نام نموده وادامه تحصیل دهند. دانش آموزانی که حداقل 16سال سن داشته ودر پایه سوم راهنمایی مردود شدند ،می توانند در امتحانات دروس مردود شده دوباره شرکت کنند دانش آموزانی که حداقل 18 سال سن دارند ومدرک پایه پنجم سنوات قبل را دارند می توانند در امتحانات طرح جامع نهم شرکت کنند. شرایط ثبت نام بزرگسالان در مقطع متوسطه دوم دانش آموزانی که سن آن ها بالاتر از 18 سال بوده وشرایط سنی حضور در مدارس عادی را دیگر ندارند می توانند در مداربزرگسالان تحصیل نمایند.دوره دوم مدارس بزرگسالان به صورت آموزش از راه دور در مدارس غیر حضوری برگزار می شود. دانش آموزانی که شرایط خاصی مانند معلولیت جسمی ،تاهل،سرپرستی خانواده و.......را دارند می توانند به صورت غیر حضوری ثبت نام کنند. ثبت نام در مدارس بزرگسالان معمولا در مهرماه بوده وتا آبان تمدید می شود. دانش آموزان واجد شرایط ومتقاضی ثبت نام در مدرسه بزرگسالان می توانند نزدیکترین مدرسه را برای تحصیل انتخاب کرده وثبت نام خود را در آن مدرسه انجام دهند.دانش آموزان متقاضی ثبت نام مدارس بزرگسالان باید در زمان مقرر برای ثبت نام هر نیمسال تحصیلی اقدام نموده ومدارک لازم برای ثبت نام را در زمان مقرر تحویل داده وثبت نام خود را انجام دهند .مدارک الزم برای ثبت نام مدارس بزرگسالان 1402در ادامه توضیح داده می شود .

مدارک لازم جهت ثبت نام

اصل شناسنامه وکارت ملی به همراه کپی شناسنامه وکارت ملی،عکس پرسنلی 3در 4، گواهی پایان دوره متوسطه اول یا قبولی در امتحانات نهایی پایه نهم برای داوطلبان ثبت نام در پایه دهم ،کارنامه سالهای قبل دوره متوسطه کل پرونده سنوات گذشته دانش آموزان پزشکی بهزیستی یا ایثارگری برای دانش اموزان مشمول این شرایط ،مدارک تعیین تکلیف نظام وظیفه تحویل مدارک تعیین وضعیت اتباع خارجی ،دانش اموزان واجد شرایط می توانند در مدارس بزرگسالان در سال تحصیلی پیش رو ثبت نام کرده وبه تحصیل بپردازند. شرایط بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی در این بخش از مقاله به سراغ دانشجویان انصرافی برویم دانشجویان بهتر است بدانید زمان زیادی بین انصراف وبازگشت وجودنداشته باشد در واقع دانشگاهها تا 5 سال فاصله را قبول می کنند.دانشجویی که به علت بیماری از دانشگاه انصراف دهد می تواند پس از چهار ترم به دانشگاه باز گردد.که برای این دسته از دانش اموزان کمیسیون پزشکی برگزار می گردد.مرحله بعد مربوط به امکان ثبت درخواست بازگشت به تحصیل می باشد .در واقع این امکان برای دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد .البته این نکته را در نظر داشته باشیددانشجویان آقا باید وضعیت نظام وظیفه را مشخص کنند وبه دانشگاه باز گردند.افرادی که قصد دارند به دانشگاه بازگردند می توانند از تاریخ اول مهر ماه 1400 تا 31شهریور 1402 برای ثبت مرخصی بدون احتساب سنوات اقدام کنند. آقایان که شرایط نظام وظیفه مشخصی ندارند نمی توانند بازگشت به تحصیل را انجام دهند. محدودیت های سنی برای بازگشت به تحصیل باید قبل اقدام برای ثبت نام در نظر گرفته شود . حداکثر سن مجاز برای ادامه تحصیل دانش اموزان پسر به شرط رعایت قوانین مقررات نظام وظیفه 20 سال وبرای دختران ۲۲ سال تمام است .درصورت هرگونه تغییر مقاله بروزرسانی می شود.

نوشته شده توسط دکتر معصومه زارعی

برای هماهنگی وقت مشاوره با نویسنده کلیک کنید